“Entreu per la porta estreta, perquè és ampla la porta i espaiós el camí que porta a la perdició; per això molts hi entren. Però la porta que duu a la vida és estreta, i el camí és angost; per això pocs la troben.” (Mateu 7:13-14)
Aquestes són paraules de Jesús, del dia del Sermó de la Muntanya. Es parla de dos camins, només dos, i dos destins.
Hi ha una porta ampla i un camí espaiós, i una porta estreta i un camí angost.
I Jesús ens indica que, malgrat sembli el contrari, la bona elecció és la porta petita i el camí estret. I ens convida a entrar-hi.
La porta ampla i el camí espaiós representen la via on es prescindeix de Déu:
Hi ha molta llibertat de maniobra… malgrat ens sigui destructiva; hi caben tots els defectes, errors i maldats, que s’acumulen; hi ha moltes ofertes per malbaratar el temps i la vida; no hi haurà fre… i tindrem molta companyia.
És el camí per on circulen les multituds, sense pensar-hi gaire, seguint el corrent –com els peixos morts– i, atenció: porta a la perdició!

La porta estreta és l’inici del seguiment a Jesús amb penediment i conversió. És el néixer de nou per a transitar un camí potser angost i costerut… però que porta a la vida!
Sí, és nedar contracorrent, suportar menyspreu, conflictes, oposició… És negar-se un mateix, carregar la pròpia creu cada dia, lidiar amb les dificultats i temptacions. És un camí angost, però perquè encara no és el cel!
Com que la porta és estreta, hi ha qui no la troba. Però també hi ha qui la passa de llarg, sense donar-hi importància i subestimant-ne la transcendència eterna. A alguns els fa enrere haver de desmarcar-se de la gentada i caminar més sols.
Però Jesús ens diu: “Entreu per la porta estreta, que és la que porta a la vida!”. I el camíserà ple també de consol i esperança, malgrat els entrebancs.
Les persones que hem escollit Jesús, tenir-lo com a Salvador i company de vida, estem certes, per la fe, de que el que ens espera superarà amb escreix el que hàgim pogut imaginar que representen les promeses, de tan meravellós, espectacular i gloriós que serà tot allà! Així que no defallim, i animem-nos mútuament, que anem pel camí de la vida.
Deixa un comentari